Dotaz 2031

Dotaz, 4. 4. 2011

dobrý den,již delší dobu v různých intervalech se mi osype tvář,výstřih,krk malýma drobným varážkama a svědí to,různě to řeším kožní,dermatolog,ale nikdo není schopen říci z čeho to vzniká a jak to léčit,kortikoidy na obličej odmítám,trošku jsem vypozorovala,že je to když je mi horko,pak chodím cvičit a potím se,je možné,že to způsobí pot a horko,v lednu jsme byla kambodži,slunci jsem jse vyhýbala,ale bylo tam moc horko,šíleně jsem se osypala a měsíc trvalo než se to trošku spravilo a ted mám zase stejný problém,velmi děkuji za odpověď a radu?jina jsem alergik,pyly,roztoč,prach,sezonně ovoce

MUDr. Iva Pončáková, 4. 4. 2011

Vzhledem k tomu, že jste atopik, mohou se vyskytovat i různé kožní reakce. Horko a pocení jsou typickými spouštěči těchto atopických projevů na kůži. vyvarujte se vyvolávajících momentů. Pokud se už vyrážka objeví, bez protizánětlivých krémů se neobejdete. Ale existují i krémy bez kortikoidů (Elidel, protopic).

Zaujal Vás tento dotaz?

Také položte dotaz do poradny.