Dotaz 300

Dotaz, 7. 11. 2007

Dobrý den, alergie mi začala až v dospělosti, pyly, plísně, prach. Absolvovala jsem 3letou desenzibilizační léčbu vakcinou a potíže se redukovaly, ale bez léků na jaře stále nevydržím. Po porodu se potíže nepatrně zhoršily. Alergolog mi dává antihistaminika, nutí mě inhalovat Symbicort celoročně i mimo sezonu, má to smysl? Nemůže mi trvalé užívání způsobit jiné potíže? Rýmu mám celoročně, vystřídala jsem různé spreje, absolvovala odstranění polypů v nose a VND, ale potíže trvají, nejhorší jsou v noci a eskalují na podzim se začátkem topné sezony. Lůžkoviny jsou z dutého vlákna, podlaha v ložnici omyvatelná, atd. Jediné co mi dokáže uvolnit nos je obyčejný Sanorin méně pak Otrivin, přípravky od alergologa mi úlevu od zduřelé nosní sliznice nepřinesou. V lékárně mi tvrdí, že se Sanorin nesmí užívat dlouhodobě, resp.déle než týden. Můžu si dlouhodobější aplikací ublížit? Jak mám situaci řešit, když mi nic jiného nepomáhá? Předem díky za odpověď.

Prim. Mudr. Martin Šmakal, 7. 11. 2007

Milá Heleno,
podávání Symbicortu se řídí Vašimi obtížemi a nálezy při funkčním vyšetření plic. Dlouhodobým podáváním Sanorinu můžete vyvolat paradoxní reakci - místo uvolnění nosu dojde k jeho dlouhodobému ucpání. K léčbě alergické rýmy s ucpaným nosem jsou určeny léky jako Rhinocort nebo Flixonasa v nosním spreji.
Pokud jste měla nosní polypy a máte astma, možná se jedná o aspirin-senzitivní astma. Nepoužívejte žádné léky jako aspirin, brufen a podobně, souhrnně se jim říká nesteroidní antirevmatika. V léčbě by mohl pomoci přidat k Symbicortu Singulair a nějaké antihistaminikum jako Aerius nebo Xyzal.
Zdravím van

Zaujal Vás tento dotaz?

Také položte dotaz do poradny.