Dotaz 992

Dotaz, 18. 2. 2009

Dobrý den,chtela bych konzultovat rizika,spojená s tetováním,v mem případě.. Je mi 31 let,Zhruba 6 let zpet se u mne projevila potravinová alergie,/kuře,kukuřice aj../,vse zacalo vyrázkou typu nejprve svedících pupinku,pozdeji slitych do vystouplých mapek,pomfů,krom obliceje ruzne po tele... Do 3 dnů vse vetsinou zmizelo a potom se "namátkove opet objevilo"...Navstívila jsem imunologii,obcas mazala místa kort.mastí,poprípade,bylyli fleky velke,resila jsem to kortikoid.cipkem... V Motole se ambulantne po dobu tydne snazili resit tuto vec hydrokortisonovými injekcemi,na které jsem dochazela...Ovsem problem se potom opet objevil.... Po porodu a castých pobytech u moře se stav upravil,nyní jsem bez problemů cca 4 roky.. Dale uvádím,ze kdysi ,při depilaci rukou voskem,jsem se na depilovanem míste okamzite osypala,ruka natekla.... moc bych si prála tetování,chci se zeptat,zda by to mohlo mít neg.spojitost a dopad,ohledne me alergie..Bojím se alerg.reakce... Je mozné,nechat si natestovat nekde slození látek,z jakých se skladají tetovací barvy apod..a ziskat tak jistotu,pokud ano,chci se zeptat kde,a na jaké látky myslíte,že je vhodné provest alerg.test? Zajímá mne Váš názor na jine latky,ci materialy aleergicka nejsem,na Vinohradech mě kdysi testovali i přime alergeny,napr.prasek na praní,ruzne chem.prvky,bylo to formou "lepení čehosi na záda"..Slunce snáším velmi dobre,dobre se opaluji,casto navstevuji solaria.... Dekuji moc za radu,ohledne mé "diagnosy" a tetování,Jana

Prim. Mudr. Martin Šmakal, 18. 2. 2009

Milá Jano, tetování Vám může přinést řadu problémů a riziko alergických reakcí je u Vás patrně vysoké. Tetovací barvy obsahují cadmium, sloučeniny rtuti, oxidy železa, kobalt, hořčík, chrom a titan. Zdravím van

Zaujal Vás tento dotaz?

Také položte dotaz do poradny.