Dotaz

Dotaz, 24. 7. 2021

Dobrý den. Myslím si, že jsem alergická na antibiotika. Jsem alergická už 2 roky na barvu na vlasy, teprve 3 měsíce jsem alergická na pyly a trávy a teď, když mi byly předepsané antibiotika Amoksiklav, tak asi týden po užívání mi naskočila na hrudi, od krku po prsa červené fleky, jistá alergická reakce, která mě svědí a i když to natírám Bepanthen mastí, nemizí, spíš se i rozšiřuje už pomalu na ramena. Zdá se mi to víc a víc výraznější. Ať je jasno, v čem to vězí, jestli to není třeba něčím jiným, tak budu se muset přiznat, že jsem pila alkohol, asi každý den cca 3 panáky, tak jestli to nemůže způsobovat alkohol? Zbývají mi dobrat už jen 4 tablety, tak to mám určitě už doužívat, že? Předem děkuji za odpověď.

MUDr. Iva Pončáková, 27. 7. 2021

Dobrý den, dle příznaků, které popisujete, by se mohlo jednat o lékovou alergii, v tomto případě na antibiotika. Doporučovala bych jejich užívání přerušit, kontaktovat a informovat vaši praktickou lékařku, resp. lékaře, který vám tato antibiotika předepsal. Alkohol tím, že způsobuje vazodilataci (rozšíření cév), samozřejmě může tuto reakci ještě zvýraznit. Proto by se nikdy antibiotika neměla s alkoholem užívat ve stejné době. Váš praktický lékař vám zřejmě doporučí alergologické vyšetření k vyloučení či popř. potvrzení alergie na Amoksiklav. Vyšetřování lékové alergie není jednoduchá záležitost a provádí se na specializovaných pracovištích, jako je např. IKEM či Gennet.

Zaujal Vás tento dotaz?

Také položte dotaz do poradny.