Dotaz

Dotaz, 2. 12. 2023

Podle rozboru krve mám B_Eosinofily 0.11 mg/L a B_Eosinofily EO 0,68 10 9/L. Prosím co tyto zvýšené hodnoty znamenají? Podstupuji léčbu na onkologi a po poslední aplikaci vestibixu mám silné svědění kůže, zčervenání a přetrvává 14 dní. Již dříve svědivá vyrážka, která po týdnu se snižovala a silné svědění. Tentokrát svědění velmi silné. vyrážka menší ale celkové zčervenání na větší ploše i na rukou a nohou. Nemohu spát. Aplikace nyní vynechána, svědění neustává. Prosím o radu.

MUDr. Iva Pončáková, 8. 12. 2023

Dobrý den, udané hodnoty udávají zvýšený počet eozinofilů. Ten se může se vyskytuje např. u vrozených eozinofílií, hypereozinofilního syndromu, alergických či střevních onemocnění. Zvýšení jejich počtu je rovněž časté u parazitárních infekcí a u některých nádorových onemocnění, jako jsou lymfomy, epiteliální tumory, melanom, myeloproliferativní nemoci či familiární histiocytóza.
Kožní reakce u léčby Vectibixem představují farmakologický účinek, který se objevuje při podávání inhibitorů receptorů pro epidermální růstový faktor (epidermal growth factor receptor - EGFR-inhibitors). Vyskytují se téměř u všech pacientů (asi 94 %) léčených přípravkem Vectibix. Závažné (NCI-CTC stupeň 3) kožní reakce byly zaznamenány u 23 % a život ohrožující (NCI-CTC stupeň 4) kožní reakce u < 1 % pacientů, kteří dostávali Vectibix v monoterapii a v kombinaci s chemoterapií. Doporučovala bych zcela jistě se s těmito obtížemi obrátit na Vašeho ošetřujícího onkologa a nahlásit tyto něžádoucí účinky tohoto léku.

Zaujal Vás tento dotaz?

Také položte dotaz do poradny.